ISKOLA FELKÉSZÍTŐ


Az "ISKOLA FELKÉSZÍTŐ" önálló csoportunkat, azoknak a gyermekeknek hoztuk létre, akiket a szüleik még egy évig vissza szeretnének tartani az iskola elkezdése előtt egy felkészítő évre, illetve azoknak akik már nagycsoportos korukra annyira fejlettek, hogy minden különösebb nehézség nélkül el tudják majd kezdeni 6 évese korukban az iskolát, azonban egy intenzív felkészítő évvel még könnyebben tudják majd venni ezt az akadályt.

Az iskola felkészítő csoportban nem vesszük át az iskola feladatait, azonban minden olyan fizikai és szellemi képességet kifejlesztünk a gyermekekben, amelyekkel felvértezve, bátran nekikezdhetnek az iskolás éveknek úgy, hogy ott a lehető legkevesebb kudarcélmény érje őket.
A képzést ebben a csoportban két nyelven folytatjuk (angolul és magyarul), azért, hogy az iskola felkészítő évfolyam elvégzése után, a szülők nyugodt szívvel beírathassák gyermeküket bármelyik oktatási szisztéma (angol-szász, két tannyelvű, magyar) szerint működő iskolába. A gyermekeket mindegyik oktatási rendszer szerint felkészítjük, így bárhol meg fogják tudni állni a helyüket.

A felkészítést iskolaotthonos rendszerben bonyolítjuk le, azaz délelőtt és kora délután is tartunk nekik 2-2 órás foglakozást.
Az elsődleges célunk, hogy a gyermekeket megtanítsuk tanulni és az, hogy - a folyamatos fejlesztés révén - hosszabb időn keresztül is képesek legyenek egy dologra koncentrálni.

Ez a csoport átmenetet képez az óvoda és az iskola között, ezért a gyermekekkel foglakozó két nevelő közül az egyik az óvodai életet és képzést, míg a másik az iskolai kihívásoknak történő megfelelést biztosítja.

A gyermekek az iskolában majd elsősorban lexikális tudást kapnak, ezért mi ebben az évfolyamban nagy hangsúlyt fektetünk a korosztálynak megfelelő életviteli ismeretek és azok gyakorlati elsajátítására.

Az iskola felkészítő csoportban a környezettudatos gondolkodás és az ehhez tartozó viselkedési formák elsajátítása kiemelt szerephez jut.

Úgy gondoljuk, hogy valamennyiünk jól felfogott érdeke, hogy az iskolába már egy olyan generáció kezdje meg a tanulmányait, amelyiknek a tagjai egyénileg is jól képzettek, legalább egy idegen nyelv alapjainak használatával rendelkeznek és oly módon gondolkoznak majd a környezetünkről, mint egy megvédendő egyetemes értékről.